تفاوت استراتژی معاملاتی با مسیر پیشنهادی تحلیل ها

این مطلب با توجه به سوال احتمالی برخی از کاربران و برای توضیح بیشتر برخی نکات آموزشی تهیه شده است :

سوال تکراری کاربران : با توجه به احتمال ادامه روند صعودی قیمت ها، آیا در قیمت بازگشایی بازار خرید کنیم یا برای افت موقتی منتظر بمانیم؟

مسیر پیشنهادی تحلیل ها بر اساس احتمالات ریاضی و با آنالیز عددی تهیه می شود و چون بر اساس احتمال بیشتر ارائه می شود، بیشتر اوقات مسیر پیشنهادی تحلیل با مسیر واقعی بازار یکی است و این می تواند برای بعضی کاربران، بسیار بسیار خطرناک باشد. هر چند در تمام تحلیل ها سعی می شود، با استفاده از لغاتی مانند : “مسیر احتمالی” ، “به نظر می رسد”، ” ممکن است” و ” احتمالا” به کاربر مرتبا گوشزد شود، آنالیز عددی فقط پیشنهاد مسیر آینده با احتمال بیشتر است، ولی در برخی موارد ممکن است کاربر این لغات جدی نگیرد و یا پس از مدتی اهمیت آن را فراموش کند.

حالا چرا خطرناک؟

چون پس از مطالعه چند تحلیل، کاربر به صورت ناخودآگاه ممکن است فکر کند که احتمالا ما با عوالم غیب در ارتباط هستیم و تمام تحلیل های ما درست است و فراموش می کند، این مسیر های پیشنهادی، فقط نمایش احتمال بیشتر آینده است و نه پیش بینی اتفاقات آینده به صورت قطعی. به همین دلیل بدون فکر، بر اساس طمع بدست آوردن سود هر چه بیشتر و یا ترس از دست دادن سود، به صورت نامعقول روی مسیر پیشنهادی تحلیل ریسک کرده و ممکن است دقیقا همان روز، بازار بر عکس مسیر پیشنهادی تحلیل حرکت کند.

ما بعد از سالها سابقه و تجربه در معاملات بازارهای داخلی و خارجی، بارها و بارها به دلیل همین اتفاق که پس از مدتی درست بودن تحلیل ها، احتمالی بودن آن را فراموش کرده و بر اساس احساساتی مثل، حرص، طمع، ترس، حسرت، خشم، انتقام و …تصمیم گرفته ایم و معمولا بلافاصله ضرر و زیان سنگین آن را نیز متحمل شده ایم. البته این شکست ها و ضررها، لازمه اصلی ساخته شدن شخصیت یک معامله گر است و از گفتن آن هیچ شرمنده نیستیم.

پس از این شکست ها، یک نظم و انضباط و دیسیپلین مشخص روی تمام معاملات و توصیه های ما وجود دارد و یکی از آنها این است که برای خرید همیشه منتظر یک افت موقتی می مانیم. چون در صورت خرید در افت موقتی، اگر اتفاق خاصی بیفتد و قیمت ها ریزش کند، ما فرصت داریم، بدون ضرر و به صورت یر به یر از بازار خارج شویم، ولی اگر در بالاترین قیمت خرید کنیم، ممکن است دقیقا از همانجا ریزش قیمت شروع شده و خروج از بازار بدون ضرر ممکن نباشد.

تفاوت استراتژی معاملاتی با مسیر پیشنهادی تحلیل ها :

مسیر پیشنهادی تحلیل ها برای همه یکسان است، ولی استراتژی معاملاتی یک مساله کاملا شخصی است و به نوع نیاز، روحیه ریسک پذیری و میزان ظرفیت قبول ضرر فرد بستگی دارد. ما بر اساس قوانین و انضباط استراتژی معاملاتی خود، فقط خرید در افت های موقتی و قیمت های مناسب و موقعیت های کم ریسک را می توانیم در تحلیل ها توصیه کنیم، چون هدف اصلی ما این است که ضرر احتمالی کاربر کمترین و سود احتمالی او بیشترین باشد، ولی با توجه روند صعودی، خریداران ممکن است اجازه ایجاد هیچ افت موقتی را به قیمت ندهند،

بنابراین :

شما می توانید بر اساس روحیه و استراتژی معاملاتی خود تصمیم گرفته و در قیمت های بازگشایی خرید کنید و یا حداقل خرید خود را به چند قسمت تقسیم کنید و در قیمت های مختلف آن را انجام دهید.

یکی از ابتدایی ترین قوانین آموزشی موسسات معاملاتی اون طرف آب این است که :

شما اگر صد بار با فکر با بازار برخورد کنید، ممکن است بازار به شما سودی ندهد، ولی بازار فقط منتظر است، یک بار بدون فکر وارد آن شوید، تا شما را مجازات کند.

تندرست و پر سود باشید.

Visits: 65

دیدگاهتان را بنویسید

الان تماس بگیر
آدرس سکه رز